Pomysły na zdrowe śniadanie

Jeśli czujesz, że rankiem brakuje Ci sił, rządzi Tobą sen i myślisz tylko o tym, aby sięgnąć po kolejną kawę, ten artykuł jest dla Ciebie. A już na pewno jest dla Ciebie, jeśli trudno Ci zadbać o zdrowe, pożywne śniadanie. Sprawdź, jak szybko przyrządzić wartościowe, śniadaniowe przekąski i mieć energię na kolejne godziny.

Oto 4 pomysły, które może z powodzeniem zastosować w swojej kuchni:

  1. Jajka zapiekane w awokado

Zapiekane – to słowo zapewne jest dla Ciebie tym najbardziej problematycznym. Tymczasem te 15 minut, podczas których śniadanie będzie smakowicie przypiekać, Ty możesz wykorzystać na poranną toaletę. Nie potrzebujesz wiele: awokado, 2 jajka, przyprawy i folię aluminiową. Piekarnik rozgrzewasz do 180 stopni C. Awokado przekrajasz na pół, opróżniasz z pestki, łyżką wyjmujesz jeszcze trochę miąższu, tak, by zostało więcej miejsca na jajko. Połówki awokado kładziesz w naczyniu żaroodpornym. W opróżnione miejsca wbijasz jajka, całość przyprawiasz i wstawiasz do piekarnika. Wyjmujesz, gdy upewnisz się, że jajko jest ścięte. Spożywaj razem z pieczywem pełnoziarnistym.

  1. Kolorowa miska

Część rzeczy możesz przygotować dzień wcześniej w godzinach wieczornych i pozostawić w lodówce. Jakich? Ulubione warzywa, które rano ułożysz obok siebie na liściu sałaty. Mogą to być pokrojone na różny sposób: ogórek, marchewka, papryka, rzodkiewka, ale też ugotowany brokuł, czy kalafior. Do tego możesz dołożyć nieco tłuszczy w postaci 2 połówek jajek na twardo lub orzechów.

  1. Sałatka ekspresowa

Wystarczy mix sałat, pomidorki koktajlowe, mozzarella, prażone migdały lub np. pestki z dyni/słonecznika, przyprawy i parę kropli oliwy z oliwek – w ten sposób w 5 minut powstaje sałatka w stylu caprese. Do tego żytni chlebek lub grzanki i dobre, zdrowe śniadanie gotowe.

  1. Płatki jaglane z bananem i orzechami

Do przyrządzenia tego śniadania w zasadzie nie potrzeba wiele: ok. pół szklanki płatków jaglanych, garść orzechów (np. nerkowca, włoskich), 2 banany, łyżka miodu, cynamon. Płatki włóż do gotującej się wody z miodem (lub mleka) na ok 5 minut. Następnie przełóż je do miseczki i posyp cynamonem, a obok połóż pokrojone plasterki bananów i orzechy.

Życzymy smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *